donderdag 15 sept - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Pieter Natzijl - WaarBenJij.nu donderdag 15 sept - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Pieter Natzijl - WaarBenJij.nu

donderdag 15 sept

Door: MarjokePieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

15 September 2016 | Spanje, Pamplona

Het is koud, maar nog wel droog. We zitten op het randje van een frontengebied. Zo schijnt de zon en zo is de zon weer verdwenen achter dreigende luchten. We gaan naar Pampelmoes. Als er maar geen stieren loslopen anders wil Marjoke niet. Het is 45 km rijden over de snelweg en de Navigator vertelt waar de parkeergarages zijn. Daar aangekomen duiken we de garage in met een groot bord erboven Privato. Eenmaal binnen vragen we ons af hoe weer naar buiten.
Waar is de uitgang (salida). Een groot automatisch hek, dat wel dicht is en geen kaartautomaat te bekennen. Zou dat bord Privato soms betekenen dat het een privégarage is? Vast wel en we besluiten er dan maar achteruit door de toegang weer uit te gaan, want het is éénrichtingsverkeer. Aan Marjoke de taak inrijders tegen te houden. Als we zover zijn klampt Marjoke met al haar Magnushofcharmes een vriendelijke Spanjool aan. En resultaat. Het is inderdaad een privégarage, maar meneer zal ons er met zijn sleutel uit laten. 200 meter naast de toreadorarena is wel een openbare parkeergarage. We kunnen de stad Plampelnoes in. Het is nog steeds droog, wel bewolkt, dus heerlijk stadsweer. Er is veel te zien. Kerken, paleizen, weer heel andere gevels als in die andere plaatsen in Europa en mooie en minder mooie zaken. Wel veel leuke tapasbarretjes en heerlijke koffie. Het is niet druk in de stad, maar voldoende spanjolen en toeristen om het gezellig te maken.
Tegen vieren vinden we het genoeg. We willen om vijf uur op de camping zijn, voor een lichte alcoholische versnapering. De regen kun je inmiddels wel plukken zonder er nat van te worden. Als het 's avonds dan toch gaat regenen en de temperatuur in het hele gebied van de Pyreneeën dik onder de 20 graden blijft, besluiten we dan toch maar richting Allekante te gaan. Daar is het nog lekker warm. Betekent wel dat we pas donderdag de 29ste september thuiskomen. De terugreis uit Aldiekanten gaan we in 4 etappes doen met elke dag ééntje overblijven.