vrijdag 16 sept - Reisverslag uit Barracas, Spanje van Pieter Natzijl - WaarBenJij.nu vrijdag 16 sept - Reisverslag uit Barracas, Spanje van Pieter Natzijl - WaarBenJij.nu

vrijdag 16 sept

Door: MarjokePieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

16 September 2016 | Spanje, Barracas

Vannacht er uit geweest. Luifel verder indraaien. Hij stond al op standje regen, maar nu komen er ook nog windstoten voor de buien langs. De kou is eraf door de bewolking.
Om half tien zijn we onderweg. Nog even langs Pamplona en dan richting het zuiden en de zon begint volop te schijnen met een temperatuurtje van 20 graden buiten. Prima reisweer. De bestemming is Viver. Ongeveer 150 km voorbij Zaragossa en 70 km voor Valencia. De camping Villa de Viver is lastig te vinden. We moeten even keren. Na wat voor- en achteruitgesteek lukt het de goede weg te vinden. Hoewel goede weg? Het wordt een steeds kleiner weggetje. Keren is hier helemaal uit den boze. Passeren wordt al een probleem. Toch staat aan het einde met grote letters Camping. Er wordt Nederlands gesproken en we vinden een prima plek. Uiteraard is het rustig op de camping. We bellen met Kees en vernemen dat we van harte welkom zijn in Alicante en omgeving. Het is wel even moeilijk de caravan door de poort te krijgen, maar met de mover moet dat lukken. We willen zondag pas aankomen, want morgen moet er noge even gefietst worden in de omgeving. Er moet hier een Via Verde zijn. De Ojos Negros, een oud smalspoorlijntje, omgebouwd tot fietspad.