zaterdag 28 mei - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Pieter Natzijl - WaarBenJij.nu zaterdag 28 mei - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Pieter Natzijl - WaarBenJij.nu

zaterdag 28 mei

Blijf op de hoogte en volg Pieter

30 Mei 2016 | Slovenië, Čatež ob Savi

De “captain”, of reisleider, deelt een kort memorandum uit met het verhaal “Peer Gynt”, zodat je een idee hebt over de presentatie van het ballet. De muziek is goed, maar ik vind het jammer dat het niet live is. De orkestbak blijft helaas leeg. Het theater is wel van een aparte schoonheid. Iets als de Royal Albert Hall. Diverse lagen balcons in een ronde zaal, met een Tuschinski-achtige aankleding. Het ballet is grandioos, goed decor, mooie dansers en de verhaallijn is goed te volgen. De bekende stukken muziek van Grieg zijn een feest voor het oor en in combinatie met het ballet ook voor het oog. We zitten op de vijfde rij vanaf het toneel. De zaal loopt niet erg omhoog, waardoor de stoelen achter mij leeg blijven. Een paar mensen hebben het nog wel geprobeerd, maar je mist te veel als je achter mij blijft zitten. Het publiek is wel echt uit. Iedereen draagt gepaste avondkleding, gezellig. We zijn om half zes vertrokken van de camping en hadden dus geen tijd voor een diner. Aanvang voorstelling half acht.
Het diner hebben we dus 's middags genoten in het 5 sterren hotel Terme Catez. Een eetzaal voor pak 'm beet 500 personen voor alleen onze groep en een gezinnetje. 5 gangen diner en lekker met twee glazen wijn. Om circa 15:00 uur liggen diverse mensen in de schaduw met hunne mond open. Om 23:00 zitten we allemaal weer in de bus en na de vlotte grensovergang dit keer zijn we om 00:00 uur thuis. Nog even een glaasje. Mooie dag