25 mei 2016 - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Pieter Natzijl - WaarBenJij.nu 25 mei 2016 - Reisverslag uit Čatež ob Savi, Slovenië van Pieter Natzijl - WaarBenJij.nu

25 mei 2016

Blijf op de hoogte en volg Pieter

27 Mei 2016 | Slovenië, Čatež ob Savi

Reisdag naar Catez ob Savi, dichtbij het stadje Brezice aan de grens met Kroatië. Het is 250km rijden en de reistijd bedraagt 4,5 uur. Zelfs de reisleiding is ondanks de goede routebeschrijving fout gereden. In de stand Celje hebben we zelf een afslag naar het zuiden gemist. Marjoke vergat het voor te lezen. AWL. “Achteraf wel leuk”. Ik heb de Tom2 van de Citroen aangezet en zowaar het adres van de camping gevonden. Onze Garmin Tom2 vindt dat Slovenie niet tot West-Europa behoort. Blij dat we een andere route hebben gekregen van de Citroen, want 3 anderen hebben 3 kwartier in een file gestaan en weer anderen hebben een stuk snelweg genomen en hellingen van 14%. Het duurde wat lang en was ook bochtig en af en toe slecht wegdek, maar het is mooi in Slovenie en heerlijk rustig.
Aangekomen in Terme Catez blijkt de camping een gigantisch zwemparadijs te bezitten, zowel open lucht als overdekt. Een soort pretpark met vakantieonderkomens. Vacansoleil- en Roan tenten. Bungalows, mobilhomes enzovoort. Wij hebben wel een lekker rustig hoekje op de camping met gratis matige WIFI. Het werkt met mate. Gelukkig niet voldoende om televisie te kijken, anders zit ik zaterdag- en zondagmiddag naar Monaco te kijken.