22 mei 2016 - Reisverslag uit Sankt Martin bei Lofer, Oostenrijk van Pieter Natzijl - WaarBenJij.nu 22 mei 2016 - Reisverslag uit Sankt Martin bei Lofer, Oostenrijk van Pieter Natzijl - WaarBenJij.nu

22 mei 2016

Blijf op de hoogte en volg Pieter

24 Mei 2016 | Oostenrijk, Sankt Martin bei Lofer

Gauw nog even een fietstochtje gemaakt voor de trip naar Salzburg. Goddelijk zoals je hier kunt fietsen. Salzburg. We zijn netjes afgezet bij het centrum en naar de grote burcht van de aartsbisschoppen van Salzburg gelopen. Deze lieden hebben er een behoorlijke vesting van gemaakt door de eeuwen heen. Zij waren niet alleen de religieuse macht, maar natuurlijk ook de wereldlijke macht. Je mag raden van wie ze al dat geld stalen. Wat ik altijd erg interessant vind is de manier waarop men een dergelijk bouwwerk tot stand weet te brengen. Het zijn heel wat trappen die beklommen moeten worden om van een prachtig uitzicht te kunnen genieten. Ik raak steeds meer verliefd op dit land. Om 16:00 uur werden we vrijgelaten van de groep en kon ieder zijns weegs gaan. Om 18:15 verzamelen bij het geboortehuis van Mozart. Koen, de snowboard internet winkel blue-tomato.com bestaat echt (zie foto). Ook Salzburg heeft een heuse PC Hooftstraat. Louis Vutton tasjes vanaf €3000 tot €6000. Maar op de terrasjes kun je een heerlijk glas wijn kopen voor €3. Oostenrijk is niet duur, Salzburger winkeltjes wel. Om 18:30 met de hele groep naar de Stiftskeller waar we gaan genieten van een diner met muziek. Het eten was heerlijk, de muziek moet je van houden (operastukken van Mozart). Om 10:00 uur druipen we af naar de bus. De dag zit er op. Het is nog een uur bussen voor we op de camping zijn. Morgenochtend vertrek naar Villach, maar eerst ga ik nog even een rondje fietsen.